Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki
fot. UM Opole
MZK w Opolu rozpisało przetarg na zakup autobusów elektrycznych. Miasto chce pozyskać trzy pojazdy. Zachowa sobie jednak opcję na kolejne dwa. Wraz z pojazdami mają zostać dostarczone także ładowarki stacjonarne i pantografowe.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu zamierza zakupić 3 autobusy elektryczne wraz z infrastrukturą do ich obsługi. W zamówieniu przewidziano prawo opcji na kolejne dwa elektrobusy. W kręgu zainteresowania zamawiającego są niskopodłogowe pojazdy o długości od 11,8 do 12,2 metra. Autobusy mają pomieścić 75 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Sześć foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdów zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. Naprzeciwko drugich drzwi znajdzie się wydzielona przestrzeń na wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy.

We wnętrzu pojazdu standardowo znajdzie się system klimatyzacji i ogrzewania wspomagany elektryczno-spalinowym agregatem grzewczym. Nie zabraknie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej w postaci tablic, wyświetlaczy i nagłośnienia oraz systemu monitoringu. Do dyspozycji pasażerów będą co najmniej cztery porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Silnik lub silniki elektryczne mają mieć moc nominalną nie mniejszą niż 160 kW. Baterie mają pozwolić przejechać w ruchu miejskim minimum 250 km. Pojemność baterii określono na nie mniejszą niż 340 kWh. Autobusy będą ponadto wyposażone w funkcję odzyskiwania energii podczas hamowania. Ładowanie magazynu energii ma być możliwe przy wykorzystaniu dwóch rozwiązań - ładowarką plug-in o mocy 150 kW oraz tzw. odwróconego pantografu umożliwiającego ładowanie z mocą 300 kW.

W ramach zamówienia dostarczone do Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu dostarczone mają zostać także ładowarki – jedno urządzenie pantografowe oraz dwa urządzenia stacjonarne. Stacja ładowania pantografowego ma mieć wyjściową moc ładowania 300 kW. Ładowarki z trybem plug-in mają mieć moc 150 kW.

Składanie ofert wyznaczono do 15 października. O wyborze dostawcy w głównej mierze zadecyduje cena (60 proc.). Pozostałe punkty przyznane zostaną za rozwiązania techniczno-eksploatacyjne (35 proc.) oraz za termin gwarancji (5 proc.). W kontekście rozwiązań technicznych oceniane będą takie rozwiązania jak materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych podwozia, materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego poszycia zewnętrznego nadwozia, zużycie energii elektrycznej, pojemność baterii, zastosowanie systemu redukcji palności magazynu energii, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiego poziomu podłogi, spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w odniesieniu do palności części w pomieszczeniu wewnętrznym, komorze silnika i w każdym oddzielnym przedziale grzewczym.

Termin realizacji umowy określono na 480 dni. Trzy autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 420 dni. Ładowarka pantografowa ma dotrzeć do zamawiającego w ciągu 390 dni, zaś dwie ładowarki stacjonarne – również w ciągu 390 dni.

Przypomnijmy, że MZK w Opolu prowadzi równolegle inny przetarg na autobusy elektryczne. Postępowanie dotyczy dwóch 18-metrowych autobusów elektrycznych oraz stacji ładowania plug-in o mocy 150 kW.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Komunikacja

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Paulina Piziorska 01 sierpnia 2025

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 października 2024

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Komunikacja

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Jakub Rösler 14 listopada 2023

MZK Opole ma 3 nowe elektrobusy

Komunikacja

MZK Opole ma 3 nowe elektrobusy

Redakcja/inf. pras. 23 października 2023

Opole z umową na elektryczne Solarisy

Komunikacja

Opole z umową na elektryczne Solarisy

Redakcja/inf. pras. 28 września 2023

Zobacz również:

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Komunikacja

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Paulina Piziorska 01 sierpnia 2025

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 października 2024

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Komunikacja

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Jakub Rösler 14 listopada 2023

MZK Opole ma 3 nowe elektrobusy

Komunikacja

MZK Opole ma 3 nowe elektrobusy

Redakcja/inf. pras. 23 października 2023

Opole z umową na elektryczne Solarisy

Komunikacja

Opole z umową na elektryczne Solarisy

Redakcja/inf. pras. 28 września 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij